AKTUALNOŚCI

Temat grywalności i złożoności gry został tym razem poruszony na forum SI

W zeszłym roku mój redakcyjny kolega M8_PL popełnił felieton o tym, jak bardzo grywalność jest zabijana przez mnożenie różnych opcji. Teraz dyskusja na ten temat przeniosła się również na forum SI, a głos w niej zabrał sam Paul Collyer.
Wszystko zaczęło się również od dłuższego tekstu. Doczekał się on zainteresowania ze strony twórców, gdyż autor postawił na konstruktywną krytykę, na którą programiści czekają, nie poprzestając na nie popartych niczym narzekaniach. Wszystko tutaj obija się o taktykę, a właściwie jej nieprzewidywalność i nieumiejętność przedstawienia w zrozumiały dla gracza sposób. Autor porusza przynajmniej kilka problemów i różne ich aspekty, ale warto przedstawić dwa z nich, które są puentą tegoż felietonu. Po pierwsze - obecnie trzeba pamiętać o ustawieniach dla każdego gracza osobno, gdyż instrukcje globalne nie nadpisują ustawień indywidualnych, chociażby w przypadku mentalności. Autor felietonu zwraca tutaj uwagę na proste odniesienie do świata rzeczywistego - czy trener po strzelonej bramce woła do siebie każdego z zawodników po i ustala z nimi dziesięć przykazań, według których teraz mają się zachowywać, czy może powinno być tak, że po strzelonym golu zawodnik sam wie, co powinien robić? Przecież naturalne jest, że nie każdy pamięta jakie ustawienia dawał danemu piłkarzowi przed meczem, a na jakie zmienił je w piątej, dziesiątej czy piętnastej minucie. Po drugie - czemu to, że chcemy, aby zawodnik po strzeleniu gola grał bardziej defensywnie i uważnie w obronie, zmusza nas do operowania aż na pięciu osobnych ustawieniach indywidualnych? Oprócz przestawienia mentalności wypada też ograniczyć rajdy do przodu, pressing, a nawet styl podań. Warto zastanowić się nad trochę innym reprezentowaniem instrukcji indywidualnych, które można szybko przypisywać do całej drużyny lub wybranych zawodników. Ciężko się z tymi aspektami nie zgodzić, bo my, jako wirtualny menedżer, nie powinniśmy bawić się co 5 minut suwakami, a sterować zachowaniem drużyny "w locie". Z argumentacją tą zgodził się Paul Collyer, który stwierdził, że zastanowi się nad inną reprezentacją ustawień indywidualnych, np. graficzną lub podobną do kolorowych kółeczek, jak to jest w przypadku dopasowania pozycji na boisku do zawodnika. Czy pierwsze zmiany w tym kierunku zobaczymy już w Football Managerze 2010? Czas pokaże. Why I believe FM is less fun to many people, and where I believe the solutions are... - temat na forum SI

Zobacz także

  • Kategoria
  • Tytuł materiału
  • Autor
  • Kiedy

REKLAMA

Zobacz także

WYSZUKIWARKA

Reklama

FM REVOLUTION - OFICJALNA STRONA SERII FOOTBALL MANAGER W POLSCE
Największa polska społeczność Ponad 70 tysięcy zarejestrowanych użytkowników nie może się mylić!
Polska Liga Update 2016 Jedyny w Polsce dodatek do FM 2016 umożliwiający grę w II, III, IV oraz V lidze!
FM Revolution Cut-Out Megapack Największy, w pełni dostępny zestaw zdjęć piłkarzy do Football Managera.
FM 2016 Revolution Update Aktualizacje składów do FM 2016, ze szczególną myślą o polskich graczach.
Talenty do FM 2016 Znajdziesz u nas ponad 300 nazwisk wonderkidów. Sprawdź je wszystkie!
FM 2017 - co już o nim wiemy? Pierwsze spekulacje i przecieki na temat nowej gry Sports Interactive.
Copyright © 2002-2017 by FM Revolution