CA a atrybuty

 zig77 Partyzant

Postów: 85
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 09.07.2008
Poziom ostrzeżeń: 0
0
16.01.2009, 21:20    Pytanie
Może ktoś wypowiedzieć się czy piłkarz o wysokim CA (niezależnie od wysokości PA) może mieć niskie atrybuty?

 zig77 Partyzant

Postów: 85
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 09.07.2008
Poziom ostrzeżeń: 0
0
18.01.2009 23:16    #80
Znowu się nie zgodzę, bo te atrybuty które "Traci" mając "drugą nogę" może "zyskać" niższą agresywnością, mniejszym wpływem na drużynę czy wyrzutami z autu, które są - powiedzmy - mniej ważne na boisku.

Tego nie rozumiem. Za bardzo filozofujesz.
Chyba już wiem o co ci chodzi ale wydaje mi się że raczej tak nie może być.
Z tego co pokazywał lechpoz z Gargułą to tam chyba wszystkie techniczne się zmieniły.

edit: Tak nie może być kiedy masz podane atrybuty bo zmieniają się proporcjonalnie. Na dzisiaj koniec z mojej strony.

// Edytowano 3 razy, ostatni raz 18.01.2009 o godz. 23:31

 M8_PL Sumienie Narodu

Postów: 1258
Grupa: Ekspert
Dołączył: 13.05.2006
Skąd: Mielec
Poziom ostrzeżeń: 0
0
18.01.2009 23:33    #81
[quote=zig77]Czemu dobrze ci idzie? A czytałeś ten artykuł na centrumfm?
Czyli co sugerowałbyś zrobić z Malinowskim, żeby jego atrybuty się zgadzały z CA?[/quote]
Ale gdzie one się nie zgadzają? Ma wysokie atrybuty ale ma jedną nogę mniej, słabsze atrybuty pozycji więc tym samym niższe CA od Garguły - bardziej prosto się nie da. To co widzisz w grze nie może się "nie zgadzać" bo to już jest po przemieleniu, że tak się wyrażę. Piszesz, że nie można porównywać zawodników obu do jednonożnych - ależ można! Podania 15 to piętnaście - bez względu na CA, nogę, wiek, żonę, auto, papugę czy długość fallusa :) Mam nadzieję, że to już nie za bardzo filozoficzne.
"Każdy musi w coś wierzyć. Ja wierzę, że strzelę sobie kolejne piwko."

 zig77 Partyzant

Postów: 85
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 09.07.2008
Poziom ostrzeżeń: 0
0
18.01.2009 23:42    #82
[quote2=M8_PL][quote=zig77]Czemu dobrze ci idzie? A czytałeś ten artykuł na centrumfm?
Czyli co sugerowałbyś zrobić z Malinowskim, żeby jego atrybuty się zgadzały z CA?[/quote]
Ale gdzie one się nie zgadzają? Ma wysokie atrybuty ale ma jedną nogę mniej, słabsze atrybuty pozycji więc tym samym niższe CA od Garguły - bardziej prosto się nie da. To co widzisz w grze nie może się "nie zgadzać" bo to już jest po przemieleniu, że tak się wyrażę. Piszesz, że nie można porównywać zawodników obu do jednonożnych - ależ można! Podania 15 to piętnaście - bez względu na CA, nogę, wiek, żonę, auto, papugę czy długość fallusa :) Mam nadzieję, że to już nie za bardzo filozoficzne. [/quote2]

Dobra ostatni post na dziś. Źle mnie zrozumiałeś. W ogóle lepiej jakbyśmy się (ale już jutro przesiedli na GG, bo na forum to za dużo czasu trwa taka dyskusja). Ja miałem na myśli to co ty byś zmienił ewentualnie w jego profilu żeby tak jak twierdzisz nie był przepakowany i jednocześnie atrybuty zgadzały się z CA.
Co do drugiego to owszem masz rację choć nie do końca, ale nie chcę mi się już o tym pisać. Zresztą mam taką samą opinię na ten temat jak lechpoz. Dla niego podziękowania za rozwikłanie sprawy.

 lechpoz Partyzant

Postów: 21
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 04.12.2007
Skąd: poznan
Poziom ostrzeżeń: 0
0
18.01.2009 23:45    #83
[quote=leszcz]z tego co zaważyłem przy Gargule...to największa zmianę miały atrybuty techniczne a potem fizyczne. A jak jest z psychicznymi? Czy załóżmy obniżmy krycie Gargule do 1, wzrosną atrybuty psychiczne czy techniczne? Bo wnioskuje po zrobieni z Garguły jedno nożnego bandyty i wzroście w tej sytuacji atrybutów techniczny, że nie ma to wpływu na psychiczne. Mógł by ktoś tak zrobić że obniżył by np.: znaczenie Garguły, i jaki efekt to by miało na atrybuty?
[/quote]
Atrybuty podzieliłbym na 3 grupy:
A) wszystkie techniczne, większość mentalnych, wytrzymałość, skoczność siła, constistency.
B) przyspieszenie równowaga szybkość zwinność
C) determinacja, agresja, błyskotliwość, important matches
Jeśli zwiększymy/zmniejszymy CA to w pierwszej kolejności zmienią się atrybuty z grupy A, później z grupy B, a z grupy C nie zmienią się w ogóle. Natomiast co do zmiany atrybutów silnik jest bardziej elastyczny. Jeśli zmniejszymy Atrybut z grupy A o 2 oczka, to nic raczej nie urośnie, dopiero gdy zmiana będzie większa to zauważymy że zaczną rosnąć inne noty z grupy A. Trzeba pamiętać, że zmniejszenie atrybutu z grupy B o ~3 oczka to mniej więcej taka sama zmiana jakbyśmy zmienili atrybut z grupy A o ~9 oczek. Polepszenie słabszej nogi o 5 oczek to mniej więcej tak jakbyśmy polepszyli 6 atrybutów z grupy A o 5 oczek :D albo 2 atrybuty z grupy B. Czysto teoretycznie można by napisać taki uproszczony wzór: CA = słabsza noga*6 plus A plus B*3. Choć na liczbach żaden wynik nie wyjdzie bo FM w rzeczywistości to liczby od 1-99 a nie od 1-20 jak wyświetla GUI, poza tym prawdziwy wzór jest pewnie 100x bardziej skomplikowany i znają go tylko programiści SI, do tego trzeba dodać pewną elastyczność która jest niezbędna do prawidłowego działania edytora. Nie chcielibyście przecież, gdyby było tak dosłownie z tą zależnością, że po zmniejszeniu atrybutu o 2 oczka od razu inny atrybut tego samego typu wzrósł by o 2 oczka... Taki stan rzeczy znacznie utrudniał by pracę z edytorem.

// Edytowano 3 razy, ostatni raz 18.01.2009 o godz. 23:48

Użytkownik uznał post za pomocny

 zig77 Partyzant

Postów: 85
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 09.07.2008
Poziom ostrzeżeń: 0
0
19.01.2009 10:23    #84
Lechpoz brawo. Właśnie o takim wyjaśnieniu zagadnienia myślałem zakładając ten temat.

Z tym, że chciałbym jeszcze wrócić do 2 rzeczy, które były poruszane wcześniej.
1. Nie zgadzam się z tym, że pewne pozycje na boisku w FM 2009 są lepiej oceniane od innych.
2. Lechpoz jak zmieniłeś Gargule słabszą nogę na wartość 1 to ona jak powiedział M8 po przemianowaniu też musiała przybrać wyższą wartość, prawda? Przynajmniej nieznacznie.

// Edytowano 1 raz, ostatni raz 19.01.2009 o godz. 10:24

 zig77 Partyzant

Postów: 85
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 09.07.2008
Poziom ostrzeżeń: 0
0
19.01.2009 10:37    #85
[quote2=lechpoz]
Choć na liczbach żaden wynik nie wyjdzie bo FM w rzeczywistości to liczby od 1-99 a nie od 1-20 jak wyświetla GUI
[/quote2]

Jakim cudem liczby 1 - 99? Właśnie chciałem zapytać dlaczego w FM jest taka mała skala ocen.

 leszcz Partyzant

Postów: 78
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 23.09.2007
Skąd: Łódż
Poziom ostrzeżeń: 0
0
19.01.2009 10:51    #86
[quote3=zig77][quote2=lechpoz]
Choć na liczbach żaden wynik nie wyjdzie bo FM w rzeczywistości to liczby od 1-99 a nie od 1-20 jak wyświetla GUI
[/quote2]

Jakim cudem liczby 1 - 99? Właśnie chciałem zapytać dlaczego w FM jest taka mała skala ocen.[/quote3]
Wydaje mi się że w edytorze mamy takie liczby by komputer mógł użyć właśnie tego magicznego wzoru, o którym myśli lechpoz... a po użyciu go, w grze mamy wartości już 1-20

 zig77 Partyzant

Postów: 85
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 09.07.2008
Poziom ostrzeżeń: 0
0
19.01.2009 11:08    #87
Leszcz nieprawda w edytorze też są liczby 1-20 przy atrybutach. Możesz sobie sprawdzić.

// Edytowano 1 raz, ostatni raz 19.01.2009 o godz. 11:10

 chmieluk Partyzant

Postów: 152
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 19.01.2006
Skąd: Lublin
Poziom ostrzeżeń: 0
0
19.01.2009 11:41    #88
Na początek naprawdę fajna dyskusja.
A co do Malinowskiego i Garguły to np grając przeciwko nim zawsze łatwiej jest wyłączyc z gry Malinowskiego zaznaczając przy nim wymuszenie gry lewą nogą. Jak mu się to zazwanczy to gość duzo traci ze swoich umiejętności.

 zig77 Partyzant

Postów: 85
Grupa: Użytkownik
Dołączył: 09.07.2008
Poziom ostrzeżeń: 0
0
19.01.2009 11:43    #89
zgadzam się ale i tak jest za dobry

Jak lechpoz nie może to niech ktoś odpowie na post 84

M8 myślałem, że wypowiesz się na post 79.

// Edytowano 2 razy, ostatni raz 19.01.2009 o godz. 11:50

Musisz się zalogować, aby dodać odpowiedź.

PRZEGLĄDAJĄ TEMAT

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych

FM REVOLUTION - OFICJALNA STRONA SERII FOOTBALL MANAGER W POLSCE
Największa polska społeczność Ponad 70 tysięcy zarejestrowanych użytkowników nie może się mylić!
Polska Liga Update Plik dodający do Football Managera opcję gry w niższych ligach polskich!
FM Revolution Cut-Out Megapack Największy, w pełni dostępny zestaw zdjęć piłkarzy do Football Managera.
Aktualizacje i dodatki Uaktualnienia, nowe grywalne kraje i inne nowości ze światowej sceny.
Talenty do Football Managera Znajdziesz u nas setki nazwisk wonderkidów. Sprawdź je wszystkie!
Polska baza danych - dyskusja Masz uwagi do jakości wykonania Ekstraklasy lub 1. ligi? Napisz tutaj!
Copyright © 2002-2025 by FM Revolution