Oficjalna strona serii Football Manager (FM 2008, FM 2009, FM LIVE)

Załóż nowe konto

Komentowany materiał

Dla mnie to za mało

29-10-2007 22:51, autor: Fredy

Słowa kluczowe: FM 2008, nowości, SI Games

Pamiętam emocje związane z ukazywaniem się kolejnych wersji Championship Managera 3, pamiętam dreszczowiec jaki towarzyszył premierze rewolucyjnej czwórki, pamiętam liczne znaki zapytania otaczające pierwszego Football Managera...

Sufler - Komentarze do materiału

ratamahata69

Partyzant
Dodano: 30.10.2007 o 01:33 Post #1
Szkoda, że Panowie producenci nie stawiają na jakość produktu jakim jest FM. Może należy sobie zadać pytanie czy istnieje potrzeba aby FM wychodził rok w rok? Może tak poświęcić więcej czasu a stworzyć managera, który będzie rewolucyjny w porównaniu do poprzedników. A tak co roku mamy grę, w którą po zakupie tak naprawdę nie da się grać bo bez patcha ani rusz... bezsens.

wojciech1505

Młody Aktywista
Dodano: 30.10.2007 o 07:34 Post #2
Nie ma co się rozczulać CM i FIFA Manager suną wielkimi krokami za rok FM bedzie musiał się dużo napocić .

Wujek Przecinak

Naczelnik Służb Wywiadowczych
Dodano: 30.10.2007 o 09:28 Post #3
Gdyby FIFA Manager miała taką bazę jak Football Manager nie wiem czy bym po nią nie sięgnął. Produkt EA pod wieloma względami wyprzedził FM-a. Dlaczego SI nie wprowadzi chociażby tak wyczekiwej przeze mnie dowolności ustawiania zawodników na boisku.
Co roku zmiany w Football Managerze są kosmetyczne, a onkurencja nie śpi. Wydaje się, że twórcy gry jadą w tej chwili wyłącznie na popularności gry i przyzwyczajeniu fanów do serii.
Dodatkowo miłośników Football Managera z roku na rok coraz bardziej zniechęcają błędy w grze i wydawane później patche.
W kolejnej wersji gry SI będzie musiało wprowadzic więcej zmian i ciekawostek. Inaczej ludzie zaczną sięgać po inne tytuły.
Słyszeliście, że Przegląd Sportowy objął patronat nad najnowszą odsłoną Championship Managera? Ciekawe, ciekawe. Niestety do tej gry raczej się nie przekonam.

jaksu27

Partyzant
Dodano: 30.10.2007 o 09:44 Post #4
W 100% zgadam się z przedmówcą jak w FM'ie 09 nie pojawi się jakaś wielka rewolucja to znaczy nie pojawi się coś co przyciągnie nowych graczy to SI będzie sprzedawało tylko egzemplarze starym miłośniką FM'a bo więklszość odwróci się od tej serii.
A przecież wystarczy podpatrzeć konkurencję. Nie jest to przecież nic złego przecież wszystkie managery wzorowały się na cm'ie a później fm'ie więc najwyższy czas coś zrobić !!

Cino

Partyzant
Dodano: 30.10.2007 o 09:57 Post #5
Po części racja, ale każda rewolucja spotyka się ze skrajnymi opiniami na ten temat. Weźmy np. facegena. Wg. mnie całkiem udany, ale ile było narzekań na ten system przed pokazaniem się screenów. Ja chyba już zawsze zostanę przy tej serii (w końcu to już naście lat) ;]

P.S. Jak zamówiłeś tą grę za 49.90? Jak kliknę przez linka z cmrev to mi zjedzie 20pln, ale nie mam jak wykorzystać wirtualnych pieniędzy. Jak wejdę normalnie to mogę wtedy wykorzystać 30pln wirtualnych, ale tych 20 już nie;]

Piata_Kolumna

Partyzant
Dodano: 30.10.2007 o 10:06 Post #6
Wszystko pięknie, ale trochę nie fair jest wyrabiania swojego zdania na podstawie cudzych opinii, skoro samemu nawet nie zainstalowało się wersji demonstracyjnej.

jaksu27

Partyzant
Dodano: 30.10.2007 o 10:17 Post #7
No ale popatrz na to z innej strony ty zainstalowałeś demo i co zaskoczyło cię coś?? Bo mnie osobiście nic no może nowy skin, a tak to nie ma tam nic nowego to jest po prostu sprzedawanie FM'07 tyle tylko że lekko podgrzanego i napakowanego błędami. Niestety taka jest prawda.
Rewelacje odnośnie nowego silnika meczowego okazały się mocno przesadzone bo jest fajnie ale silnik posiada takie błędy że dziwię się że programiści ich nie wyłapali na początku sami a nie dopiero beta testerzy musieli im pokazać co jest nie tak :( Przykre

distefano

Partyzant
Dodano: 30.10.2007 o 11:33 Post #8
jaksu27 - ja CI powiem dlaczego tak sie stało. Otóż dlatego, iż samemu trudno jest dostrzec wady w swoim wytworze... po to są właśnie testerzy. Nie ważne, czy to jest ciasto, czy prosty program w C++ lub gra... samemu trudno jest wyłapać wszystkie błędy ;) I nie dla wszystkich ten bug w silniku gry może być drażniący. Mnie np. nie drażni :P Bardziej się denerwuje oglądając polską ligę, albo reprezentacje ;] Pozdrawiam

Zagłębiaczek

Partyzant
Dodano: 30.10.2007 o 11:41 Post #9
Grajac w FIFE Managera 2006 denerwowalo mnie tylko jedno: byl naprawde zbyt latwy :) sezony mijaly bardzo szybko, nie bylo problemem sporwadzic po np. 3 sezonach Ronaldinho do siebie np. do West Hamu :// nie wiem jak zostalo to poprawione w 07 i teraz w 08 i czy wogole zostalo. Ale np. niesamowita sprawa dla mnie sa obozy przygotowywawcze i zakladanie szkolek pilkarskich w roznych krajach :) dlaczego tworcy w FMie tego nie podpatrza?

ratamahata69

Partyzant
Dodano: 30.10.2007 o 13:08 Post #10
Ściągnąłem demo... pograłem i wracam do FM 2007. Chociaż cena nowego FM-a nie jest wygórowana to i tak go nie kupię. Jak twórcy gry poprawią elementy taktyczne oraz trening to może się skuszę... ale pewnie będzie to (wariant mega optymistyczny) dopiero FM 2009. Poza tym wciąż zastanawia mnie fakt jak to możliwe, że wypuszcza się produkt z wadami ?! Bo jak ktoś nie ma internetu a kupi grę to jest lekko w przysłowiowej dupie - patch z niebios?

Wujek Przecinak

Naczelnik Służb Wywiadowczych
Dodano: 30.10.2007 o 13:29 Post #11
Trening, dobrze ratamahata, że o nim wspomniałeś. Jest to na tyle mało dopracowany element FM-a, że ja właściwie skupiam się jedynie na tym, żeby mieć odpowiedni sztab szkoleniowy i koniec. Nie ingeruję w sam trening.
Jeszcze jedna sprawa. Rozmowy motywacyjne. Kolejny mocno niedopracowany element gry. Dlaczego w raporcie zawsze mam napisane, że rozmowy nie wywierają żadnego wpływu na zawodników? O ile rozmowy w przerwie meczu czasami wywierają wpływ na zawodników, o tyle te po meczach nie mają żadnego wpływu. Przynajmniej tak mi się wydaje. Zawodnicy w ogóle nie reagują jak ich opierniczam czy chwalę.
SI ma co robić, oj ma.

darek.fm@onet.eu

Przodownik Pracy
Dodano: 30.10.2007 o 14:18 Post #12
Piekny tekst. Fajnie sie czytalo, a to wszystko w tym tekscie to prawda. Niestety

Scout

Młody Aktywista
Dodano: 30.10.2007 o 15:41 Post #13
Wujku zgadzam się z tobą. Jeśli chodzi o trening, niby jest łatwiej dla początkujących, ale co z bardziej doświadczonymi graczami? To jest ogromne ograniczenie. Doświadczeni trenerzy by sobie poradzili z innym ustawieniem treningu (np. takim jaki był w CM4), nowicjusz mógłby reżimy treningowe sobie ściągnąć z internetu. Wtedy byłby i wilk syty, i owca cała. A tak to tymi suwaczkami nawet się bawić nie chce. :(

Co do rozmów motywacyjnych- również popieram. Zawsze zatrudniam asystenta z motywacją 19-20 i to on przeprowadza rozmowy z kopaczami. Szkoda mi na to nerwów i czasu...

A. De Raph

Wicepremier Rewolucji
Dodano: 30.10.2007 o 17:10 Post #14
nachodzi mnie taka refleksja która pojawiła sie u mnie przy okazji recenzowania dla gier online NBA Live 06. napisałem wtedy ze serie EA Sports charakteryzuja sie tym, ze warto w nie się zaopatrzać co dwa sezony. Coś podobnego zaczyna się dziac też w serii FM, ze niedługo gracze beda kupowac sobie FM07 a potem czekać na FM09, bo nie wiadomo w zasadzie po co grać w FM08.

Ale obym się mylił, w demo nie grałem, czekam na wersje ostateczną + łaty.

Gentleman

Tajny Współpracownik
Dodano: 30.10.2007 o 17:13 Post #15
,,niedługo gracze beda kupowac sobie FM07 a potem czekać na FM09"

ja chyba tak właśnie zrobię :P bo nie wiem co ludzie widzą w fm 2008

Scout

Młody Aktywista
Dodano: 30.10.2007 o 19:08 Post #16
A. De Raph masz rację. Podobnie jest z serią FIFA. Wychodzi co roku, a każda kolejna odsłona jest niemal identyczna. EA Sports spoczęło na laurach, czego ceną jest obecnie panowanie Pro Evo. Obawiam się, że to samo stanie sie z SI i Football Managerem. Wkrótce to FIFA Manager lub Championship Manager mogą wieść prym wśród managerów piłkarskich.

A. De Raph

Wicepremier Rewolucji
Dodano: 31.10.2007 o 11:01 Post #17
hm, moze dojsc - owszem - do pewnego rodzaju stagnacji FM, ale nie stawiałbym prognoz dotyczacych dominacji FIFA Managera. Przede wszystkim przewagą serii SI jest olbrzymia baza danych oparta na ogólnoświatowym wolontariacie (czyli na nas), a to jest wartość, której nie da się kupić za żadne pieniądze, chocby nie wiem ile wydano na marketing. Czas pokaże jak będzie. Żadna wersja BGS-owego CM-a mnie poki co nie zachwyciła. A na FM-a dla przedszkolaków (czytaj: FIFA Managera) szkoda mi czasu.

wojciech1505

Młody Aktywista
Dodano: 31.10.2007 o 13:39 Post #18
Ostatnio grałem w demo FIFA Manager rzeczywiśćie gra dla chołpców do lat 12.
Ale myśle że SI powinna powoli myśleć o takiej rewolucji jak mecz 3D . Nie chodzi o nas
maniaków FM ale nowych potencjalnych graczach.

Do admin. ile jeszce będę reakcją ?

Mat - Gol

Partyzant
Dodano: 31.10.2007 o 16:29 Post #19
Ja tam ciągle gram w starego CM'a 03-04 i sądze że był to najlepszy Manager pod względem silnika meczowego i przede wszystkim był graficznie bardzo estetyczny i po paru przeróbkach to by był manager idealny!Aktualnie gram przez internet z kolegą i jest bardzo fajnie!

A. De Raph

Wicepremier Rewolucji
Dodano: 31.10.2007 o 16:38 Post #20
ja uwazam inaczej, seria CM 4 była daleka od ideału :)

Scout

Młody Aktywista
Dodano: 31.10.2007 o 17:37 Post #21
Ale w CM4 jeszcze nigdy (przynajmniej mi) nie klęknął save, a w FM07 dzisiaj poszedł się paść save z Oldham Athletic (już byłem w Premiership). :/ Wg mnie pod tym względem CM4 przewyższał FMa. ;)

Stronicowanie

Dodaj odpowiedź

Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.

Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie zasad oraz zapoznanie się z faq.

Nim spytasz - poszukaj

Wyszukiwarka

Filtr kategorii

Ostatnio komentowane