Oficjalna strona serii Football Manager (FM 2008, FM 2009, FM LIVE)

Załóż nowe konto

Komentowany materiał

Figury niemożliwe

20-11-2008 20:49, autor: Piotr Sebastian

Słowa kluczowe: Piotr Sebastian, FM 2009, bugi, błędy

Figury niemożliwe* Czytając ostatni artykuł rapechucka odnoszę wrażenie, że coraz więcej fanów serii Football Manager ulega zjawisku złudzenia optycznego. Od kilku lat przez scenę przetacza się niezmiennie ta sama dyskusja...

Sufler - Komentarze do materiału

rafee

Tajny Współpracownik
Dodano: 20.11.2008 o 21:03 Post #1
Zgadzam się z autorem. to TYLKO gra

M8_PL

Minister Literatury
Dodano: 20.11.2008 o 21:06 Post #2
Tylko grą jest Quake.
To jest AŻ FM :]

Yodarj

Żołnierz Frontu Ideologicznego
Dodano: 20.11.2008 o 21:08 Post #3
No i prawidłowo.

Napisane zostało tutaj wszystko, co ja sądzę.

No i niechajże tak pozostanie ;)

jaqb

Partyzant
Dodano: 20.11.2008 o 21:09 Post #4
Super. Bardzo mądry artykuł.

arturdavid

Partyzant
Dodano: 20.11.2008 o 21:10 Post #5
M8_PL napisał:

Tylko grą jest Quake.
To jest AŻ FM :]


AMEN:)

Kerry

Krzewiciel Myśli Rewolucyjnej
Dodano: 20.11.2008 o 21:30 Post #6
Piotr Sebastian napisał:

Zamiast więc malkontenctwa i roszczeniowych postaw proponuję ściągnięcie czapek z głów w podziękowaniu twórcom za owoc ich prac oraz za dalsze starania, aby to dzieło nieustannie poprawiać.


Z tym się absolutnie nie zgadzam. Sports Interactive nie jest firmą "społeczną", która robi coś dla dobra ogółu, nie pobierając przy tym żadnych opłat. Ich produkty są najlepsze dlatego, że obecnie nie mają silnego konkurenta. Twórcy innych menedżerów postawili na życie osobiste menedżera, co dyskredytuje ich, jako godnych uwagi konkurentów dla SI. Nie mam najmniejszego zamiaru ściągać czapkę z głowy i wielbić SI, bo nie robią nic niesamowitego, by godne to było czegoś takiego.
Starają się i otrzymują za to pokaźną sumkę. Nadal nie rozumiem sensu kłaniania im się.

Ukłon oddać można różnym serwisom, choćby CM Revolution. Tutaj redaktorzy swój wolny czas poświęcają na pisanie tekstów/porad, tworzenie grafik i taktyk. Nie oczekują za to żadnego nagrodzenia.

Reasumując nie widzę powodu, by kłaniać się SI, skoro za swój produkt otrzymają i tak wiele, wiele kasy. A jeśli słyszę o błędach w polskiej Ekstraklasie, Serie A i Premiership to zupełną abstrakcją wydaje mi się w ogóle pomysł, by coś takiego uczynić.

No, ale to jest moje subiektywne zdanie.

Ahrian

Partyzant
Dodano: 20.11.2008 o 22:08 Post #7
szczerze? nic odkrywczego.

odpalając FMa nie oczekuję mega realistycznej rozgrywki, bo - owszem - to jest gra. i gry, tak jak zostało napisane, mają bawić. nic więcej.

ale nie wypada mi nie przyznać - polska scena FMowa potrzebowała takiego artykułu. bo nie wszyscy rozumieją, że wirtualna rzeczywistość przez cały czas będzie wirtualna.

pozdrawiam.

// Post edytowano 1 razy, ostatnio 20.11.2008 o 22:08, autor: Ahrian

Piotr Sebastian

Tacticus Generalissimus
Dodano: 20.11.2008 o 22:11 Post #8
Kerry.
Rozumiem i szanuję Twoją opinię. Sam jestem obecnie ogromnie rozczarowany kontrolą jakości w SI i ubolewam nad brakiem silnej konkurencji w tym segmencie. W tym właśnie oraz w chęci wyciągnięcia kolejnych pieniędzy od graczy upatruję problem (czyt. wpuszczanie do każdej edycji wciąż nowych opcji i przeoczanie coraz większej ilości błędów).

Niemniej jednak Twój argument komercyjny odrzucam. Żyjemy w świecie gdzie wszystko ma swoją cenę. Nasza społeczna praca na CM Revolution również (patrz: wyskakujące okienka z reklamami). Poza tym obecnie ludzie potrafią zarabiać dużo większe pieniądze za zupełnie marne produkty, a zwracam uwagę, że 79,90 to bardzo umiarkowana stawka za produkt tej miary co FM.

Czapkę zdejmuję zaś za pomysł i jego zrealizowanie, bo życie bez FM byłoby uboższe i pewnie kiedyś będzie, bo nic nie trwa wiecznie... niestety.

Dziękuję za wypowiedź.

// Post edytowano 1 razy, ostatnio 20.11.2008 o 22:12, autor: Piotr Sebastian

Kerry

Krzewiciel Myśli Rewolucyjnej
Dodano: 20.11.2008 o 22:21 Post #9
Piotr Sebastian napisał:

Kerry.
Rozumiem i szanuję Twoją opinię. Sam jestem obecnie ogromnie rozczarowany kontrolą jakości w SI i ubolewam nad brakiem silnej konkurencji w tym segmencie. W tym właśnie oraz w chęci wyciągnięcia kolejnych pieniędzy od graczy upatruję problem (czyt. wpuszczanie do każdej edycji wciąż nowych opcji i przeoczanie coraz większej ilości błędów).

Niemniej jednak Twój argument komercyjny odrzucam. Żyjemy w świecie gdzie wszystko ma swoją cenę. Nasza społeczna praca na CM Revolution również (patrz: wyskakujące okienka z reklamami). Poza tym obecnie ludzie potrafią zarabiać dużo większe pieniądze za zupełnie marne produkty, a zwracam uwagę, że 79,90 to bardzo umiarkowana stawka za produkt tej miary co FM.

Czapkę zdejmuję zaś za pomysł i jego zrealizowanie, bo życie bez FM byłoby uboższe i pewnie kiedyś będzie, bo nic nie trwa wiecznie... niestety.

Dziękuję za wypowiedź.


Owszem, jeśli w tekście chodziło o pomysł na realizację FM-a, to podpisuję się obiema rękami i nogami. Zgadzam się, że życie bez FM-a, nie byłoby takie same.

W swoim poprzednim komentarzu chodziło mi o to, że nie pobieracie od Czytelników pieniędzy za możliwość korzystania z Waszej strony. Reklam jest dużo, ale na nie tak nie narzekam (podobnie jak w produkcie SI są, ale nie irytują).

Henkel

Szef Instytutu Pamięci Narodowej
Dodano: 20.11.2008 o 23:18 Post #10
Kerry wez tez pod uwage, ze SI nie ma zadnego obowiazku produkowania takiej gry... Mogli by zwinac interes i kazac cmoknac sie w pompke... Wtedy bys dopiero mogl docenic, jak dopracowany w stosunku do FIFA Managera i CMa jest FM.

// Post edytowano 1 razy, ostatnio 20.11.2008 o 23:19, autor: Henkel

Yodarj

Żołnierz Frontu Ideologicznego
Dodano: 20.11.2008 o 23:21 Post #11
Henkel napisał:

Kerry wez tez pod uwage, ze SI nie ma zadnego obowiazku produkowania takiej gry... Mogli by zwinac interes i kazac cmoknac sie w pompke... Wtedy bys dopiero mogl docenic, jak dopracowany w stosunku do FIFA Managera i CMa jest FM.



Ale oni nie produkują tego absolutnie z dobrej woli. SI to nie jest firma non-profit.

Mają z tego olbrzymią kasę. Zdają sobie z tego sprawę, i również dlatego co roku wypuszczają nową wersję ;)

smile

Wróg Ludu
Data: 18.12.2008 22:26
Powód: Zdublowane konto omegi.
Temat: FM 2009 w pigułce: poradnik treningowy
Moderator: jakubkwa
Dodano: 20.11.2008 o 23:34 Post #12
Co nowy artykul to wiekszsc przyklaskuje i sie w 100% zgadza. Szkoda tylko ze oba artykuly w sumie dotycza tego samego. a co za tym idzie wiekszosc z was jest "za, a nawet przeciw"
Ja uwazam ze Polska traktowana jest przez SI jako zlo konieczne. W sumie nie ma co sie dziwic (piractwo) ale jesli juz decyduja sie na wydawanie tej gry u nas, to wypadaloby chociaz troszke sie postarac. Baza danych wedlug mnie fatalna bledy w lidze polskiej ( awans do LM i UEFA) tragedia. Wiec powinno sie wymagac zarowno od SI jak i od wszystkich ktorzy tworza gre czy baze danych, wkoncu biora za to kase. I nie zgodze sie ze 70 czy 80zl to malo bo oni produkuja 1 gre ktora sprzedaja w ilosci kilku milionow wiec zarobek znaczny a wydatki jakby rok w rok mniejsze...
CDP wydawca FM tez m wszystko gdzies... premiera opozniona z nieznanego powodu, instrukcja w 90% dokladnie co roku taka sama (jedynie nowosci na nowo opisane)
Wiec naprawde zdecydujcie sie na wlasne zdanie bo w sumie kazdemu mozna przytakiwac tylko wtedy z siebie robi sie osobo niepowazna.

arturdavid

Partyzant
Dodano: 20.11.2008 o 23:53 Post #13
"instrukcja w 90% dokladnie co roku taka sama (jedynie nowosci na nowo opisane)"
a co innego chcesz tam zobaczyć??????

smile

Wróg Ludu
Data: 18.12.2008 22:26
Powód: Zdublowane konto omegi.
Temat: FM 2009 w pigułce: poradnik treningowy
Moderator: jakubkwa
Dodano: 20.11.2008 o 23:55 Post #14
To ze od wersji 2005 instrukcja jest do bani. I chociaz raz mogliby ja naprawde dobrze opisac. Albo podpisac umowe z Sebastianem;] wtedy juz wszystko byloby jasne.

M8_PL

Minister Literatury
Dodano: 21.11.2008 o 00:04 Post #15
a co jest źle w instrukcji?

smile

Wróg Ludu
Data: 18.12.2008 22:26
Powód: Zdublowane konto omegi.
Temat: FM 2009 w pigułce: poradnik treningowy
Moderator: jakubkwa
Dodano: 21.11.2008 o 00:13 Post #16
Bardzo slaba dokladnosc opisanych fukcji. Przyklad prosto z brzegu:
"Scisle krycie- Jesli wlaczysz te opcje, twoi zawodnicy beda starali sie kryc rywali mozliwie najkrocej" ;]
"Gra na odgrywajacego: Jesli zaznaczysz ta opcje, twoi zawodnicy beda grali na odgrywajacego (buhahaha). Odgrywajacym sa najczesciej zawodnicy kierujacy gra zespolu"
i wiele roznych takich kwiatkow;]

M8_PL

Minister Literatury
Dodano: 21.11.2008 o 00:20 Post #17
no wiesz, autorzy wychodzą z założenia, że kupując tak skomplikowaną grę menedżerską jaką jest fm masz względne pojęcie o piłce nożnej. jeśli nie masz a chcesz dobrego managera to polecam... sim farm? ;) Albo cokolwiek innego.

Co do instrukcji - CM Rev wyjdzie na przeciw oczekiwaniom wsparcia :]

smile

Wróg Ludu
Data: 18.12.2008 22:26
Powód: Zdublowane konto omegi.
Temat: FM 2009 w pigułce: poradnik treningowy
Moderator: jakubkwa
Dodano: 21.11.2008 o 00:24 Post #18
No wlasnie tylko ze dobrze by bylo gdyby o CDP sie tym zajal a nie CM REV Oczywiscie nie chodzi mi oto ze dacie cialo albo zle to zrobicie tylko ze CDP odpowiada za to.

Remi_14

Partyzant
Dodano: 21.11.2008 o 00:45 Post #19
Autor tekstu zwrócił uwage na bardzo ważna rzecz: to jest gra i nią pozostanie. tak sobie myśle, że panuje ogolne potrzeba szukania błedów na siłe w grze, nie twierdze że ich nie ma bo są, ale jak kiedyś grałem w fm, a wczesniej w cm, a z dzisiejszej perspektywy był w porównaniu do obecnego słaby i z dużą ilościa błedów to ja tego nie zauważałem bo nie szukałem informacji w internecie tylko grałem i to było najważniejsze. Dzisiaj zapomina wielu graczy o tym a wina lezy tez po stronie twórców gry, którzy szumnie pompują balon o świetnej grze, a wydają łatki do gry równo z premierą....

M8_PL

Minister Literatury
Dodano: 21.11.2008 o 00:55 Post #20
a to prawda, zgodnie z zasadą: czego oczy nie widzą tego przez żołądek do serca ;)

Guezmir

Partyzant
Dodano: 21.11.2008 o 00:56 Post #21
Dobry artykuł. Gdzie można zgłosić propozycję współpracy z SI jako researcher?
Zawsze jak wychodzi PES to przerabiam atrybuty piłkarzy, tych których kojarzę. A że kojarzę sporo to zmian jest dużo ;-)

Piłką żyje od 27 lat i uważam się za maniaka, ale również wnikliwego obserwatora.
Jeśli zagląda tu jakiś researcher to proszę o radę jak się kimś takim stać.

Stronicowanie

Dodaj odpowiedź

Możliwość komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Nie masz konta? Zarejestruj się.

Drogi Rewolucjonisto, prosimy o przestrzeganie zasad oraz zapoznanie się z faq.

Nim spytasz - poszukaj

Wyszukiwarka

Filtr kategorii